Oh Malaysia








3Tahun penantian...akhirnya dapat juga menjejakkn kaki di tanah sendiri...AKU DAH PULANG!! hahaha....Perghhhh beza gila dgn 3tahun yg lepas..Cuaca malaysia panas kot...habis melekit muka aku...Sungguh pon morocco time musim panas mencecah hampir 40c tapi panas dia still panas kering..jarang berpeluh n berminyak...Terpaksa aku balas pencuci muka kak aku..hahaha..



Sampai je penang..habis semua bukit dh digondolkn...bangunan mcm2...aishhh tanda akhir zaman betul...Serius suasana pagi xsama mcm mna suasana pagi 3tahun lepas..xsegar bugar langsung..bila aku suarakn benda ni kat mak aku..mesti mak aku akan kata..."Hang ni lupa daratan aih" :( 

 p/s:bukan lupa daratan mak oi...ini fakta..



Tapi satu je xberubah...kasih sayang seorang mak...gila sampai2 je aku kat rumah...semua makanan dah dihidangkn...semua bukan gambar asli..dah xfikir dah nk tangkap gmbar..3tahun kot.. antaranya:

tambahan sengkuang + timun + rojak


4pinggan aku tibai...ok bai


musang king ok


gulai kepala ikan


Hanya dalam juadah bersahur...aku berjaya makan keempat2 menu istimewa ini..haha..tahap selera dah meningkat naik..moga2 badan pon naik lah lepas ni..semua kata kurus sngt :P


Setelah digelar ostad ni..amatlah berbeza perspektif masyarakat terhadap kita...Semuanya kena ataih kepala...sabar lah wahai penduduk kampung...Aku jetlag pon xhabis lagi...xmenang tangan dibuatnya..Tarawikh ja aku mampu sebab malam...mai  malam aku segar lah...heee..Rasa nak lari balik ke morocco pon ada... :p

Adat plak berbeza..Aku dok morocco dah biasa peluk bila jumpa kawan arab...bila mai sini aku buat lah benda yg sama...dah terbiasa...bila aku peluk seorang pakcik ni time dia ziarah aku...muka dia pelik je...time peluk tu,dia mcm nk tolak blik..hahaha...mesti dlm hati dia...apasal mamt ni,ku lempang kang...kahkahkah...sory lah pakcik....

Malam ni Sheikh Nuruddin mengimamkn tarawikh dekat dgn masjid rmh aku...so sesiapa yg berkesempatan bolehlah datang...Siap kuliah lepas subuh..

Banyak gi aku nak cita tapi cukuplah dlu...kucing kesayangn aku nanti aku uploadkn..alhamdulillah masih sihat wal afiat..termakbul doa aku dpt jumpa lgi...hehe


Oh lupa nk gtau...aku smpai malaysia 21haribulan...jetlag masih menghantui aku..huhu



















11 comments:

Assalamualaikum..

Opkos terlalu gembira kan sbb skrg ahli keluarga dah ada bersama.
klu sy la kan..meraung kot.haha.

sbnrnyekan..amalan berpeluk masa jumpa sama muslimin tue patut ada dinegara kita.cume..maybe agak janggal.

July 25, 2013 at 1:16 AM comment-delete

hebat ostad.. bangga dapat berkawan dengan ostad.. lenkali nak peluk orang tu, pastikan org tu ngaji negara arab.. nak makan pelempang free.. cuba2 laa.. :P kah3..

selamat la semuanya ye ril sayanggg.. <3

July 25, 2013 at 5:41 AM comment-delete

hahhaa...tu lah...aku silap langkah plak..adei...nasib bek xkena lempang lgi....huhu

July 25, 2013 at 5:48 AM comment-delete

selamat pulang! laksa penang tu memang dalam list wajib lah kan. hehe. salam ramadhan ustaz S

July 25, 2013 at 7:50 AM comment-delete

wahhhh sudah pulang malaysia rupanya...



Mun
July 25, 2013 at 6:25 PM comment-delete

assalam...

welcome back to malaysia...

July 25, 2013 at 7:29 PM comment-delete

selamat kembali ke Malaysia kawan :)

July 25, 2013 at 8:46 PM comment-delete

confirm penduduk kampung tabik...silap haribulan mungkin kena jadi imam masjid..hehe...seronoklah dijamu bagai anak raja ek

July 25, 2013 at 10:47 PM comment-delete

hahaha sharil kawan ku hehe sihat ka..? tak sempat nak sambot le,, sham tak ajak aku pun g sambut ang.. huhu selamat tiba di malaysia kawan hehe.. amacam, baju dota kita siap lg? amboii tak sabar2 nak paki le tu tnya hak tu dulu hahaha :D

July 26, 2013 at 2:33 AM comment-delete

hahaha.. kalau kena lempang tu, jangan lupa amik gambaq.. kah3.. hapload.. lepas tu, biodata pkcik tu sekali, supaya org lain yg balik dari Morocco xterkena dgn pakcik tu.. kah3

July 26, 2013 at 8:42 AM comment-delete

Nice info, thanks for share, oh ya saya mau berbagi, baru saja saya menemukan Video Viral tentang Hobby jadi Bisnis trus minum Kopi Terbaik sambil simak Media Kalteng baca tentang Paid Promote / Jasa Endorse untuk Jual Akik Gambar buat beli Printer laser white toner Lebihnya buat cari jasa desain grafis

February 7, 2021 at 11:00 PM comment-delete

Post a Comment