Buka Aurat Vs Tutup Aurat





Dialog dua wanita ( Buka Aurat vs Tutup Aurat ):

?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?::?
BA: Aku tetap nak buka aurat!
TA: Aku tetap nak tutup.

BA: Orang suka aku buka. Cantik katanya.
TA: Ada orang kata tak cantik tutup?

BA: Buka ni fesyen.
TA: Tutup still boleh berfesyen.

BA: Bila buka, ramai terpikat. Jodoh senang.
TA: Tutup - lebih ramai terpikat. Jodoh senang dpt yg soleh.

BA: Ketinggalan zaman tutup2 ni.
TA: Arahan al-Quran tak lapuk dek zaman.

BA: Dah rasa baik sangatla tu tutup aurat tu.
TA: Ada aku kata engkau tak baik? Atau engkau sendiri yg tetibe rasa diri tak baik?

BA: Tutup pun kena fitnah juga.Mulut tetap juga mengata orang
TA: Jika yg buka kena 1 juta fitnah, tutup kena 10 fitnah. Mana engkau nak? Jgn salahkan majoriti bila minoriti yg mulut macam tu.

BA: kenapa nak tutup lak? Keindahan ni Allah bagi.
TA: Lebih indah pada pandangan suami kita sahaja.

BA: Tak sedia lah nak tutup.
TA: Tak mengapa. Kain kapan sedia menutupi bila2 masa. Sedia atau tidak sedia??
tepuk dada,tanya iman..=)


p/s : hodoh benar ayam kalo x dak bulu sama lar mcm lolipop tanpa pembalut..huhu

13 comments:

bila nengok ayam tak dak bulu, nak makan ayam pun tak lalu.. huhu..

November 24, 2011 at 4:49 PM comment-delete

"makan ayam pon tak lalu" cuba siratkan maksud ni dgn entry diatas..

November 24, 2011 at 5:14 PM comment-delete

semuanya terletak pd hati sendiri...cantik di dunia x ke mana amalan juga yg akan di pandang di sana nnt...

November 24, 2011 at 6:07 PM comment-delete

:)

November 24, 2011 at 6:39 PM comment-delete

Amin, semoga kita semua mendapat rahmat Allah di hari yang mulia ini..

November 24, 2011 at 6:39 PM comment-delete

ada yang menutup aurat perangainya lebih teruk dari yang buka aurat >_<

November 24, 2011 at 7:21 PM comment-delete

tutup itu lebih indah ..

November 24, 2011 at 11:33 PM comment-delete

suratan hidup manusia..
ada yang baik dan ada juga yang buruk..
pape pon.. thanx sebab sentiasa saling ingat mengingati...
nota kaki: erk.. ayam xda bulu ea.. erm.. hodoh nye.. tapi hodoh lagi ayam bulu balik.. xcaye... g la tgk k..

November 25, 2011 at 4:21 AM comment-delete

putry:ayam bulu balik pon ada ker..hehe

c'axoera:sbb diorang x beramal apa yg diorang dh buat..cuba beramal insyAllah lbh baik..

November 25, 2011 at 5:16 AM comment-delete

beramallah kite sementara didunia ni.

November 25, 2011 at 6:13 AM comment-delete

btol tu...

November 25, 2011 at 6:30 AM comment-delete

Entry yg terbaek.Arap2 rmai org sedar.Insyallah.keep it up entry mcm ni k.
em.kepada perempuan kat luar sne,ttuplah aurat k?plez....sgat2.So,pakailah tudung spaye aurat mu terlindung daripada dosa.mcm lolipop kt atas 2.:D

November 25, 2011 at 7:30 PM comment-delete

insyAllah..syukran mr adean..

November 26, 2011 at 1:02 AM comment-delete

Post a Comment