Persamaan Malaysia ~ Morocco


Assalamualaikum wbt..Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim..Di Penghujung & Permulaan tahun yg penuh barokah lgi maghfirah ini...Engkau muliakn dan sayangilah pembaca ini..berkati keluarganya,sihatkan tubuh badanya,limpahkan rezekinya,jauhkannya dari fitnah penganiyaan & penghinaan,suburkan benih keimanan dgn penuh rasa kasih syg serta taqwa tanpa alasan..Makbulkanlah impiannya agar menjadi kekuatan di dunia dan akhirat..ameennnn..


SALAM AWAL MUHARAM


Sempena PRU Morocco ni aku terjumpa 1 fakta yg mana agak menarik untuk dikongsikan kepada korang semua..sebelum tu awas ini bkn BLOG POLITIK ok!! so benda ni aku x pasti kebetulan mahupon copy paste..hahahaha





MALAYSIA



Diperintah oleh BARISAN NASIONAL









MOROCCO





Diperintah oleh PARTI KEMERDEKAAN (الحزب الاستقلال)



Kalo korang nk tahu ni lar parti terbesar di Morocco..Parti Kemerdekaan ini telah memerintah sejak bermulanya Kemerdekaan di Morocco,eh mcm Malaysia jer,..Umno bersama Barisan Nasional pon memerinah Malaysia setelah mencapai kemerdekaan jgk..hehe,maybe kebetulan..

Tapi yg menariknya..baru jer keputusan rasmi keluar..dan yg menang adalah parti pembangkang,iaitu PARTI ISLAMI(الحزب العدالة والتنمية) hai mcm PAS lar plak..hehe..
Keputusan Rasmi bagi 288 daripada 395 Kerusi Parlimen bagi PRU Maghribi hari ini, merekodkan Parti Islami ( Adalah wa Tanmiah) memenangi 80 kerusi, manakala Parti Kerajaan memerintah (Parti Istiqlal) hanya memenangi 45 kerusi sahaja...

Haha..Malaysia pon kian hangat dgn PRU 13..x per kita tnggu siapa yg akan menang..adakah sama seperti negara Morocco dimana kerajaan diguling??Hanya ALLAH yg tahu..jalankan tanggunjwb anda!!jgn x mengundi plak..hehe..

WASSALAM


p/s : DACING SAMA DACING BEB!!

3 comments:

yg mana2 berkenaan, dah daftar pemilih ke??

follow, baca n comment..Kami Cool

November 26, 2011 at 9:33 AM comment-delete

dacing kaler pink. persamaan yang menarik tuh. =)

November 26, 2011 at 4:38 PM comment-delete

hehe..memang menarik!!

November 26, 2011 at 6:32 PM comment-delete

Post a Comment