Koleksi Lawak Dalca (7)



Guru tadika meminta muridnya mmperkenalkn diri sekali gus mmberitahu cita2 mereka.

Sorg pelajar prempuan yg duduk di tepi berdiri dan berkata,"nama sye noni binti samad. Klau bsr nnti,noni nk jd suri rumahtngga dn mmpnyai ank2 yg comel."

"Gud. Jd suri rumahtngga mrupakn cita2 mulia. Sapa lg?"

Seman brdiri dn brkata,"saya seman bin leman. Bila bsr nnti saya becita2 utk mmbntu noni mncapai cita2 nya."






Cikgu: selamat berkenalan .
Murid baru: kite Berkenalan hanya dalam laman muka buku .
Cikgu: sat gi cikgu hantar kau dekat guru besar baru tau .
Murid baru: Kau hantar pesan dan suruh aku terima kamu ooohh uwouwo .
Cikgu: aku sakit hati dah ni .
Murid baru: hati ku rasa sesuatu .
Cikgu: cikgu kan kata dah nak hantar kamu dekat guru besar .
Murid baru:dan pabila kau kata kau mau jumpa aku .
Cikgu: tolong diam .
Murid baru: ku terdiam terkedu tak tahu mana nak tuju ooo huo huo ~ ^__^






Cikgu:Amin 5+5 brapa?
Amin:Tak tau cikgu.
Cikgu:Ok nanti tanya keluarga ya.
Amin: Baiklah cikgu.

~Setiba di rumah Amin bertanya kepada ayahnya~

Amin: Ayah , 5+5 berapa?
Ayah: Nasi goreng , nasi goreng ( Tengah masak nasi goreng )

~Amin bertanya kepada abangnya~

Amin: Abang , 5+5 berapa?
Abang: Setann! ( Tengah tengok television )

~Amin bertanya kepada kakaknya~

Amin: Kakak, 5+5 berapa?
Kakak: Lets go bebeh , lets go bebeh ( Tengah cakap di telefon )

~Amin bertanya kepada adiknya~

Amin: Adik 5+5 berapa?
Adik: Alhamdulillah ( Baru habis makan )

~Keesokan harinya Cikgunya bertanya~

Cikgu: Amin 5 +5 berapa?
Amin : Nasi goreng , nasi goren
Cikgu : Siapaa yg ajar kamu ni?
Amin : Setann!
Cikgu : Kamu nak kena tampar?!
Amin : Lets go bebeh , lets go bebeh
Cikgu : Kamu digantung sekolah!!!
Amin : Alhamdulillah..

8 comments:

hahahha..si amin tuh,,betul bendul gila...

December 7, 2011 at 5:10 AM comment-delete

hahhahha..sian dak amin tuh...

December 7, 2011 at 7:10 AM comment-delete

ciannya kat amin.. cikgu pun satu..geram tau

December 7, 2011 at 7:32 AM comment-delete

lucu lah. heee...

December 7, 2011 at 7:33 AM comment-delete

:)

December 7, 2011 at 7:54 AM comment-delete

Ass,

judulnya memang benar sekali "Iseng-Iseng Berhadiah" asal tekun buat ngejalaninnya, Insyaallah berhadiah.

Di situs Uang Download ini siapapun yg mendaftar baik Free Member pasti untung, apalagi jika sudah VIP Member untungnya berlipat-lipat.

Semoga tambah sukses dan terus berkreasi yg kreatif serta bermanfaat untuk kalian semua.

silahkan daftar disini http://uangdownload.com/join/19333

wass.

December 7, 2011 at 10:45 AM comment-delete

Kelakar der.Terbaik!!!

December 10, 2011 at 3:32 AM comment-delete

adehh.. :L

May 27, 2012 at 12:22 AM comment-delete

Post a Comment