Koleksi Lawak Dalca (9)



PANGGILAN TELEFON BERANTAI.....
Boss berkata kepada Secretary : Kita akan outstation selama seminggu, jadi aturkan segalanya. Secretary menelefon Suaminya : Untuk seminggu boss saya dan saya akan outstation, awak pandai2 jaga diri nanti… Suami menelefon Buah Hatinya : Isteri saya akan outstation selama seminggu, jadi mari kita habiskan masa bersama-sama…. Buah Hati menelefon Murid tuisyennya : Saya kene bekerja selama seminggu, jadi awak tak perlu datang untuk tuisyen… Murid tuisyen tersebut menelefon Atuknya : Atuk, untuk seminggu saya takde kelas sebab cikgu saya sibuk. Mari kita habiskan masa bersama… Atuk (Boss) menelefon Secretary : Minggu ni saya nak abiskan masa bersama cucu saya.. Batalkan outstation tuh… Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni boss saya ade kerja, kami dah membatalkan outstation tu… Suami menelefon Buah Hatinya : Kita tak dapat nak habiskan masa bersama untuk minggu ni, isteri saya dah membatalkan outstationnya.. Buah Hati menelefon Murid Tuisyennya : Minggu ni kelas tuisyen mcm biase. Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk, cikgu saya cakap minggu ni saya kene pergi kelas tuisyen. Sori, saya tak bleh temankan atuk. Atuk (Boss) menelefon Secretary : Jangan risau, minggu ni kita outstation. Jadi uruskan semuanya.. Secretary menelefon Suaminya : Minggu ni jadi outstation, Boss dah nyanyuk agaknye. Suami menelefon Buah Hati : Kita boleh kembali bersama, Isteri saya jadi outstation seminggu. Buah Hati menelefon Murid Tuisyen : Maaf kelas tuisyen minggu ni di batalkan.. saya kerja seminggu. Murid Tuisyen menelefon Atuknya : Atuk kelas tuisyen batal lagi, takda kelas untuk seminggu. Atuk (Boss) menelefon Secretary : Cucu saya nak habiskan masa bersama seminggu, jadi outstation batal. Alamak ink habis pulak korang sambung la pulak. hehehe..






D tgh2 k0ta yg sedang maju,bjalan lh dua 0rg knak2 iaitu ali dan abu..tiba2,mreka tlhat se0rg pkcik sdg tcari2 sesuatu.

Ali : pakcik . . . Buleh kami tlg ?pkcik tgh cari ap?
Pakcik : nie ha,pkcik tgh cari pusat rawatan.kt kawasan nie ad x?
Abu : 0uh ad ja
Pkcik : kt mana pusat dia ?

Tnpa blengah2 lg,abu mengangkat bju ali dan bkta

Abu : nie pusat dia







Pada suatu hari Isnin, di dalam sebuah kelas...

Cikgu : Baiklah, hari ini kita akan belajar ttg pengurusan masa yg baik... Sekarang cikgu nk tanya, cuti semalam, bangun saja drpd tidur, apa yg kamu semua buat? Aini, jawab soalan cikgu.
Aini : Baca doa bangun tidur, cikgu.
Cikgu : Bagusnya. Seman pulak?
Seman : Saya tunaikan solat Subuh, cikgu.
Cikgu : Wah, lagi bagus. Rita pulak?
Rita : Saya kemas katil, cikgu.
Cikgu : Pun bagus. Ajoi?
Ajoi : (Dengan nada menganjing) Saya? Saya bukak mata dulu, cikgu.
Cikgu : Uii, bagusnya. Berdiri atas kerusi sampai habis kelas. Sumardi pulak?
Sumardi : Saya menguap dulu, cikgu.
Cikgu : (Menganggap bahawa Sumardi juga menganjingnya) Haa, bagus. Kamu pun berdiri atas kerusi jugak sampai habis kelas.

Setelah selesai bertanya beberapa orang pelajar lagi, Cikgu menukar soalan.

Cikgu : Baiklah, saya hendak tukar soalan. Apakah perkara seterusnya yg kamu buat selepas perkara pertama tadi? Oleh sebab saya ini seorg guru yg baik hati, saya tujukan kpd Ajoi dan Sumardi dulu. Kalau kamu dpt jawab, saya benarkan kamu duduk.
Ajoi dan Sumardi : (Serentak) Tarik selimut, baring dan tidur balik, Cikgu.

9 comments:

lawak ats yang PANGGILAN TELEFON BERANTAI 2 kalau xjd outstation leh mengelakkn maksiat 2..haha

December 17, 2011 at 5:31 AM comment-delete

hihi.. lawak.. ilang ngantuk jap..

December 17, 2011 at 6:09 AM comment-delete

kelakar je..msg berantai tu..kesian pulak pada secretay..huhu

December 17, 2011 at 9:20 AM comment-delete

lawak panggilan telefon berantai tu TERBAEEKK !
haha :D

December 17, 2011 at 10:55 PM comment-delete

keh3

December 17, 2011 at 11:47 PM comment-delete

asenya yang telefon tu..dalca ad post kan dulu kan kan...


tetapi an an..ang cikgu tu..sian kat murid2 kna berdiri

December 18, 2011 at 9:50 PM comment-delete

hahah masih ada juga panggilan pakcik

December 18, 2011 at 9:51 PM comment-delete

join back ok....haha

December 18, 2011 at 9:54 PM comment-delete

telefon berantai tu sampai ke sudah lar tak settle2 huhu

May 27, 2012 at 12:14 AM comment-delete

Post a Comment