Kenapa Ditegah Minum Berdiri??



LARANGAN MINUM BERDIRI

Mengapa Rasululloh SAW melarang kita minum sambil berdiri???

Ternyata secara perubatan, dlm tubuh kita terdapat penapis sfringer. Saringan tersebut dapat terbuka ketika kita duduk, dan tertutup ketika kita berdiri. Air yg kita minum belum 100% steril untuk di olah oleh badan. Bila kita minum sambil berdiri, maka air tidak tersaring oleh sfringer kerana tertutup. Air yg tidak tersaring oleh sfringer terus masuk ke kantung kencing, boleh mnyebabkan penyakit kristal ginjal.

Subhanallah, tiap perintah dan larangan Rasul pasti bermanfaat bgi umatnya!
Terapi air putih : JANGAN LUPA BANYAKKAN MINUM AIIR MASAK..

1. Minum 2 gelas air setelah bangun tidur..
dapat membersihkan organ-organ internal.

2. Minum segelas air 30 minit sebelum makan..
dapat membantu fungsi seluruh pencernaan + ginjal.

3. Minum segelas air sebelum mandi..
dapat menurunkan tekanan darah.

4. Minum segelas air sebelum tidur..
dapat mencegah stroke + serangan jantung.




14 comments:

ooo cmtu plak..sy minum air ikut suka jer...haha..tp bgn pg mmg wjb mnum air

February 13, 2012 at 2:21 PM comment-delete

Ow, cmtu, ad pnjlsn dr sdut prubatan,bru tau:)

February 13, 2012 at 3:21 PM comment-delete

Tiap pesanan Rasulullah tu mesti ade sebabnye kan...alhamdulillah dari dulu linda da amlkan minum air putih x kire pas bangun tido, pas makn n sebelom tidor..

February 13, 2012 at 4:13 PM comment-delete

huk3..kdang x smpat dduk dahaga main mnum je..alahai~

February 13, 2012 at 4:32 PM comment-delete

Tahniah satu informasi yang baik untuk diamalkan.

February 13, 2012 at 4:51 PM comment-delete

jangan mixed up minum air putih dengan air berperisa LOL

February 13, 2012 at 6:09 PM comment-delete

huhu . baru tahu . good info ^^

February 13, 2012 at 8:23 PM comment-delete

good info,, pernah bace gak tuh,, mase2 yang bagus minum air masak,, tapi yang 30 minit b4 tuh susa sket sebab ta dapat predict,,mehehe..

February 13, 2012 at 9:58 PM comment-delete

owhhh baru taw. tq for the info

February 13, 2012 at 10:46 PM comment-delete

hehehe..dah dengar tentang nie..thanks for info..

February 14, 2012 at 12:29 AM comment-delete

info yang bagus.....aku sllu minum berdiri sbb selalu nk cepat.....harap lepas ni berubah...

February 14, 2012 at 6:36 AM comment-delete

kebiasaan yang susah dihilangkan itu ya ini, minum sambil berdiri. hehe.
thanks infonya, ini manfaat bgt :)

February 17, 2012 at 8:35 PM comment-delete

Tq for the info..
Patutla org mak saya selalu pesan jgn minum berdiri.

February 26, 2012 at 5:56 PM comment-delete

okeyh..baru taw..
takutnya sebab selalu minum berdiri..tak nak lah buat lagi pasni..

nice sharing..^^~

May 28, 2012 at 2:26 AM comment-delete

Post a Comment