Alhamdulillah..

Awas !! Entry kali ini agak panjang..




Alhamdulillah,satu kalimah yg meniti di bibirku tatkala aku bersyukur dgn nikmat yg ALLAH berikan...

ALLAH befirman: لَئِنْ شَكَرْتُمْ لأزِيدَنَّكُمْ (“Sesungguhnya jika kamu bersyukur, maka pasti Aku akan menambah (nikmat) kepadamu”)



HEHE...Senyum nampak gigi smbil memujuk kembali blog yg sudah lama tidak dibelai oleh tuannya..dan juga seribu kemaafan kepada rakan2 di alam maya n fantasi..Banyak sebab aku tinggalkn blog seketika antaranya aku terlebih luangkan masa untuk blog ini hingga abaikan pelajaran...Dan alhamdulillah kita aku dah boleh aktif kembali!!Rindu zaman dlu..traffic nek mlambung,follower ramai,komen pon sampai xsempat nk balas..hihi perasan!! Btw aku ada target baru untuk blog ni..yeah3 upgrade!!!nantikan apa yg nk diupgrade...peace!! Berbaki beberapa bulan ja lagi aku di bumi Maghribi ni..aku nak manfaatkn n luangkn begitu bnyak masa untuk budak ini >> (blog) << ..


Alhamdulillah..aku lulus semester kali ini dgn cemerlang!!yeah mengalir air mata mak ayah bila menerima panggilan dari anaknya jauh beribu batu dgn beberapa kalimah jer ''mak dah lulus dgn cemerlang'' tiba2 sunyi sepi,krik3 bunyi cengekrik,rupanya air mata telah membasahi pipinya...syukur alhamdulillah selama ini perasan serba salah dlm hati telah dilenyapkan..lumat-lumat..Mau taknyer selama ni setakat lulus jer tu pon istidrok aku terjemahkn penambahbaikkan markah la senang,xpernahnya lulus straight..memain btol aku..dah sem5 baru nk sedar...ketuk kepala sekali di bucu katil..tapi aku xnyesal pon..haha,biasalah lelaki tpi bkn semua, hnya 'aku'..bgi aku,apa saja yg aku dh lakukan aku jadikn pengalaman dan pengajaran dlm kehidupan..


Sebab itu lah kadang2 perkataan ''hijrah'' ini membawa seribu maksud yg tersirat dan tersurat..Biarlah apa pon org nk kata,yg penting dgrlah kata hati..dan alhamdulillah aku puas apa yg aku dpt..Mungkin org xnmpak cara aku stdy,sbb tu mereka blh kata ''stdy mcm ni pon blh cemerlang??mmg dh nmpak dh univ sana bla blaaaaa blaaaaa,,,,,,,,'' tapi hakikatnya nk terberak aku nk bgi faham apa yg aku baca dan dengar...ya kefahaman memang milik ALLAH...xboleh nk dipaksa serius!!


Ada juga tnya bgaimana aku stdy..Siapa yg baca blog ni,begini lah cara aku stdy (hanya bekongsi) ...Berkonsepkan 'ketenangan' berlantaikan 'Ibadah' berbumbungkan 'psikologi' bertiangkan 'tabiat'.
 
Hahaha..Tenang mcm biasalah cool n stdy smart, Ibadah sedia maklum semua, Psikologi untuk kekuatan mental sbb tu aku ulang alik ke Kenitra-Casa  dan Tabiat jgn sesiapa ikut aku..hahaha, esok pgi nk exam aku men DOTA 2  smpai pagi..kerja gila!! pagi tu dlm pejalanan nk ke jamiah baru kalut nk baca n hafal..dasar stdy last2 minit!! Pastu hafal plak xmasuk mulalah nk sepak2kn je tiang elektrik..haha Well aku suka tabiat ini...


Apa2 pon lain org lain ragamnya...setiap org ada cara stdy yg tersendiri...Apa2 pon aku doakan kejayaan semua rakanku di bumi Maghribi ni...hebat2 belaka semuanya..Doakan aku tulis thesis lepas ini..tajuk dia ''Bai' Murobahah dan pengaplikasiannya dlm bank Islam di Malaysia'' inchallah...



p/s:Tiket dah dibooking..Aku memikirkan Laksa,Nasi Kandaq,Durian,Cimon kucing aku dan mcm2 lgi lah..hahaha,dah rindu tanah air...

p/s:Kembali jadi hantu stalker.....Blog siapa first??errrmmmmmmm







9 comments:

salam dalca..lame x dengar cite. Alhamdulillah dengan result dalca. Smeoga terus berjaya ye. Sihat? dlu2 linda pun suke study n buat assignment last minit :)

February 21, 2013 at 7:27 AM comment-delete

linda: Alhamdulillah sihat..hehe kita serupa...

February 21, 2013 at 7:47 AM comment-delete

betul ka oqang kalau orang lelaki depa nih jenih lirek-rilek ja belajaq ...tapi pompuan depa kena tumpu perhatian...ada fakta akkk??

February 21, 2013 at 8:46 AM comment-delete

xjugak ikut atas individu..

February 21, 2013 at 12:56 PM comment-delete

Alhamdulillah dan tahniah dalca.. =)

February 21, 2013 at 7:58 PM comment-delete

blog saya, bloggggg saya...hahhahhha.

ps; sdri pon dah lama jugak tak online

February 21, 2013 at 8:21 PM comment-delete

dalca !!!!!! rindu meh... hehehe...

aku sihat jek... alhamdulillah...dah abis belajar,,skrg menganggur sambil tunggu org masuk meminang..hehe...

lama x dengar cite ko....aku ngn linda dah mula nk ngumpat2 ko dah.. hehe.. tahniah kerana dpt keputusan cemerlang.. aku bangga dgn ko..

aku pernah buat assignment pasal Murabahah ni masa belajar subjek Islamic Business... good luck dalca..

February 21, 2013 at 10:54 PM comment-delete

Berkonsepkan 'ketenangan' berlantaikan 'Ibadah' berbumbungkan 'psikologi' bertiangkan 'tabiat'

ayat menarik.bleh jadi novelis.ehem.hehe.

apa2 pun tahniah ustaz S.may Allah ease everything.nanti balik malaysia,mkn lah laksa penang puas2 ye :)

February 22, 2013 at 7:49 AM comment-delete

tahniah Dalca...

February 23, 2013 at 12:55 AM comment-delete

Post a Comment