Cucu vs Atuk





Aderla seorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.

CUCU : derma ape bang?

Lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk didermakan?

CUCU : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.

Lelaki : ??#$%^&???

————————————————————————————————

ATUK menunggu CUCUnya untuk ujian darah kerana demam di ruang menunggu sebuah klinik sementara menunggu gilirannya untuk membuat ujian kesihatan kerana sudah tua..
ATUK terpandang CUCUnya sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati.

ATUK : CU, Kenapa menangis?

CUCU : Sakit masa ambil darah tadi..

ATUK : CU takut ke?

CUCU : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari CU..

(Mendengarkan penjelasan CUCUnya, si ATUK menangis.)

CUCU : Eh, kenapa pula ATUK menangis?

ATUK : ATUK dah daftar nak buat ujian air kencing..

CUCU : Padan muka atuk.. Sian NENEK..

————————————————————————————————

Seorang ATUK membawa CUCUnya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
CUCU bertanya bila melihat ATUKnya memasukkan surat ke dalam tong
berwarna merah.

CUCU : “Atuk buat apa tu?”.

ATUK : “Atuk bagi surat kat kawan atuk,cu!” jawap atoknya.

CUCU : “Apa bangang sangat kawan atuk duduk dalam tong merah tu?”

ATUK : ??%@&^@#??

————————————————————————————————

Seorang posmen yang datang menghantar surat.

Posmen : ” Assalamualaikum ”

CUCU : ” Walaikumsalam ”

Posmen :” Ni rumah encik Sameon ye?

CUCU : ” Ya ni rumah ATUK saya”

Posmen : ” Poning kepala saya mencari alamat rumah ATUK kamu ni ”

CUCU : ” Buat susah aje encik nie! Apasal tak pos aje?”

Posmen : ??!@#$%?? (Ada kena sumbat mulut dengan surat-surat nih karang ..)


2 comments:

hahahaha lawokk

August 13, 2011 at 9:10 AM comment-delete

hehe..tQ

August 13, 2011 at 9:26 AM comment-delete

Post a Comment