Siapa Lagi Nakal??





Harun mempunyai anak yang sangat nakal.Bermacam-amacam cara dan nasihat telah di berikan.Namun anaknya tetap juga nakal.

Pada suatu hari Harun melihat dirinya di cemin sambil mengusap rambutnya dan terjumpa beberapa helai uban di rambutnya,"Dah beruban lak aku ini mungkin aku terlalu memikirkan masaalah anak aku yang nakal,"hatinya berkata.Harun mendapat idea bagaimana dia hendak menasihatkan anak nya supaya tidak nakal lagi.Dia pun memanggil anaknya Man

Harun:"kau janganlah nakal lagi Man...kau tak kesian ayah ke?

Man: "kenapa ayah...Man kesian."jawabnya tanpa perasaan.

Harun:"setiapkali kau nakal ayah akan tumbuh uban..kau tengok kat kepala ayah ni kan dah ada uban.Makin kau nakal makin banyak ayah tumbuh uban." dia berasa yakin dengan caranya ini.

Man: "kalau macam tu ayah lagi nakal sebab rambut atok lagi banyak uban,"jawab Man dengan selamba

1 comments:

hahaha!!

May 23, 2012 at 5:40 AM comment-delete

Post a Comment