Koleksi Lawak Dalca (3)




Lawak 1

Satu pagi di stesen ketapi, ada satu makcik tu dia tanya petugas
kaunter...

Makcik : Anak, keretapi sampai jam berapa??
Petugas kaunter : Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan, jam 1 Penang, jam 7
Gemas.
Makcik nak pergi mana??
Makcik : Makcik nak melintas aja.



Lawak 2

Bangla dan rakannya sedang berbual
Bangla : Esok saya nak balik bangladesh, isteri saya mengandung 3
bulan.
Rakan : Wah mesti awak gembira
Bangla : Sudah tentu, sudah 3 tahun saya tak balik!
Rakan : ?????


Lawak 3

Di sekolah tabika.
Cikgu : Amri, awak ada berapa beradik?
Amri : Tiga, cikgu
Cikgu : Awak yg paling tua?
Amri : Tak. Atuk saya....


Lawak 4

Cerita pak pandir....
suatu hari pak pandir sedang berjalan pulang ke rumahnya dari kedai
kopi.
Sedang dalam perjalanan itu dia telah ternampak sesuatu.
Pak pandir : eh.. pe menda le ni.. cam taik la...
Lalu pak pandir pun mencolek sedikit benda tersebut dan mencium lalu
merasanya menggunakan lidahnya....
Pak pandir : eee.... memang taik lah.. nasib baik aku tak
pijak.....!!!!!!!!


Lawak 5

Sorang nurse di hospital sakit jiwa nampak sorang pesakit sedang
tulis
surat.
Nurse : Ko tulis surat kt sapa?
Gila : Aku tulis surat untuk diri aku sendiri"
Nurse : Jadi.. apa yang ko tulis?
Gila : Mana aku tau? Esok pagi bila posmen hantar, baru la aku boleh
baca.


Lawak 6

Ada seorang pemuda ke kedai mamak dia hanya ada 70 sen semasa itu.
Pemuda : Mamak berapa harga teh panas deengan sejuk?
Mamak : Panas 70 sen sejuk RM1.20.
Pemuda : Bagi teh panas 1.
Sampai je teh tersebut pemuda itu terus minum.
Mamak : Kenapa awak minum cepat sangat?
Pemuda : Kalau saya tunggu lama2 nanti sejuk tak fasal2 saya kena
bayar RM1.20.

1 comments:

ok fine!!memang sengal..haha

November 13, 2011 at 11:01 PM comment-delete

Post a Comment