Musafir Morocco ~ Sepanyol





Assalamualaikum wbt..Salam Malaysia Salam Morocco..Ahlan Wa Sahlan Musim Luruh yg kian meremang bulu romaku..Selamat Datang Sem 3 aku..hehe,First Skali aku nk minx maf kat korang semua kerna lmbat plak update..bknnye ape,terlajak cuti lar plak..seronok d tempat org..hehe,ni penat pon x hbs lagi..aku bru jer smpai di rumah..perjalanan 5jam menaiki bas melalui jalan yg berliku lagi bergunung,cukup membosan aku..huh!! smpai jer aku di kawasan Kenitra tmpat aku menetap sejuk jer mata memandang..jom tngk ckit...




Ni baru pukulan musim luruh belum sejuk lagi..tapi bukan yg ni aku nk cita..just muqaddimah katakan..K..aku nk kongsi pengalaman ngan korang semua di 7 tmpat yg aku bermusafir..



1.MARTIL

Disini tempat first kami tuju coz disini tempat penginapan aku..hehe,x dak yg menarik pon just ronda-ronda di malam raya.






2.TETOUAN

Hampir segenap setahun duduk diMorocco x pernah terlintas walo sedetik terpikat ngan kejelitaan wanita Morocco ni,tetapi record dunia yg aku pegang musnah apabila tiba di tempat ni,huh setakat juliana evans 1 je di Malaysia tetapi kat cini 100 bahkn lebih cun lagi pada artis tu,tinggi nyer Hiperbola hehe,SubahanAllah...memang cun gila lar cini,memang betol lar kata org, wanita lautan mediterranean ni cun-cun belaka,maklumlar baka arab + spain katakan,ada macam gatai ker ayat aku ni??hehe,arghhh bg aku biasa jer..memang fitrah manusia suka akan kecantikan ciptaan Allah..btol x??

sedap oo binatang ni,kat Malaysia ada jgk tp besar cikit pada ni..hehe

p/s ; paham -paham sendiri lar noh...

3.M'DIQ

Kawasan persisiran pantai Mediterranean.



4.FNIDEQ

Perghh kawasan ni yg kami nak p sngt pon..coklat murah-murah,sedap plak tu..borong jngn x borong..


jadi model coklat sebentar..haha


5.Chefchaouene

Dikenali sebagai bandar biru,bnyak pusat ilmu,tempat pelancongan n superb bab kebersihan..tapi suhu agak panas namun air tak sanggup aku mandi..eee sejuk yg teramat..jngn kata aku x mandi plak ada air panas ok..


6.AKCHOUR

Yg ni paling sengsara nak pergi dalam banyak-banyak tempat,perghh dah lah lama perjalanan,panjat gunung plak tu..tapi mcm besa lar setiap duka ada suka...

serius beb air ni suhu dia lagi sikit nak takat beku..haha,bayangkn letak kaki jer,sakit tulang kaki..so kami mandi setengah jam ja..tu pon dah x tahan sngt..gambar mandi mana blh upload..hihi..


7.TANGER

Kat sini lar menghubungkan dua buah iaitu morocco dan sepanyol. kalo korang perhatikan gambar kedua ada pulau,situ lar sepanyol..Kedudukan kami pada masa ini mengikut peta dibawah yg tertulis Strait of Gibraltar..nampak aku tak??haha

haus minum roib warna warni


-TAMAT PERCUTIAN AKU-

13 comments:

masyAllah, sangat best bila merantau di negeri orang. Jauh perjalanan luas pemandangan, moga boleh ambil iktibar dan melihat kekuasaanNya

October 10, 2011 at 9:14 AM comment-delete

Ya Allah , seronoknyaaaa . Alhamdulilah dapat berkongsi cerita berada di perantauan . At least org Malaysia dapat tahu jugakk keadaan dan suasana di tempat org kann ? Btw shah , thankss sgtgst sbb bg info yangg menarik selepas sekian lamaa blog sepi dannn mnunggu saat u didalcakan jee :)

October 10, 2011 at 9:26 AM comment-delete

wah4.......sempoi la tmpt dia p...huhuhu....x setanding di sini...huhu....selamat ya...rindu korang la....

October 10, 2011 at 9:37 AM comment-delete

syukran jazillan..terima kasih sudi mlwt..ada rezeki dtglar morocco..hehe

October 10, 2011 at 9:39 AM comment-delete

Assalamualaikum
seronoknya merantau ke negara org..
kalau lah ad peluang begini reen pun takkan lepas kan :)
salam

October 10, 2011 at 10:54 PM comment-delete

ceronok nye...kne g jgk ni huhuhu
insyaALLAH ader rezeki campai la caye...6t nk pi ana contact enta ye???
jadi pemandu pelancong ana sat keke :)

October 10, 2011 at 11:53 PM comment-delete

seronoknye dpt melawat negara org..bertambah ilmu dan pengalaman di dada kan (^_^)

October 11, 2011 at 12:51 AM comment-delete

sila-sila..jadi pemandu pelancong pon blh...free jee...hehe

October 11, 2011 at 12:57 AM comment-delete

subahanallah cantiknya tempat

October 11, 2011 at 3:11 AM comment-delete

jordan best juga...

coklat nestle : boikot daaa...

October 11, 2011 at 3:46 AM comment-delete

ermmm dalam masalah "boikot" adakah kita mengkaji sendiri terhadap sesuatu barangan??atau hnya buta tuli??mendengar troz percaya?? andai kata satu barangan itu semuanya pkerja islam dan atasnya org bukan islam..setelah itu masyarakat islam dunia memboikot barangan tersebut..jadi apakah nasib saudara seislam kita??adakah wajar kita menzalimi mereka kerna nila setitik??setiap manusia ada perspektif tersendiri..so pikir-pikirkan lar.....ada bnyak cara lg bgi menghancurkan laknatullah...

October 11, 2011 at 6:27 AM comment-delete

hm..bla..bla..bla..mlas tngok..mlas bce..tension+gram+++ = :'(

October 11, 2011 at 7:07 AM comment-delete

haha..sory lar kwn..mu balik lama sngt..kaki ni dah bosan menunggu nanti sem akhr kita p skali lg..inchallah

October 11, 2011 at 7:37 AM comment-delete

Post a Comment