Teka-Teki Dalca (1)





Jeng-jeng kali ini aku nk masukkn kategori dalca baru bru plak..yakni TEKA-TEKI,mungkin ada yg dh tau mungkin juga ada yg belom..janji kita santai....hehe




Teka-teki: Hitam dan berpeluh.. HA.. Ape2??
Jawapan: semut hitam tengah berjogging.. huhuhu



Teka-teki: Ape benda bila masuk segitiga bila kuar bergulung-gulung?
Jawapan: Seluar dalam ler.. haha



Teka-teki: Antara kapal terbang dengan kuih lepat liat, mana satu yang paling tinggi?
Jawapan: Kuih lepat liat la sebab kapal terbang sampai langit je, tapi kuih lepat sampai lelangit!



Teka-teki: Banyak2 kotak, kotak apa yang takleh angkat?
Jawapan: Kotak penalti lah.. wawawa!



Teka-teki: Kenapa Penggali Kubur Gali Kubur Tak Pakai Selipar???
Teka.. teka.. kalo terer!
Jawapan: Selipar mana boleh buat gali tanah, guna cangkul lar hue hue hue!!



Teka-teki: Bulu bertemu bulu kulit bertemu kulit makin tambah rapat makin nikmat rasanyer!
Jawablah kalau bijak sangat!
Jawapan: Haah.. mulalah otak kuning, MATA lah jawapan nyer..!



Teka-teki: 3 kepala, 6 mata, 8 kaki. Apakah bendanya tu?
Jawapan: Koboi naik kuda bawak ayam.



Teka-teki: Masa dia hidup kita menyanyi, masa dia mati kita tepuk tangan.
Jawapan: lilin masa sambut EPI BESDAY



Teka-teki: Scorpion kaler apa?
Jawapan: Kala jengking lah.. senang pun takleh nak jawab!



Teka-teki: Dalam banyak2 kera, kera ape yang pandai menaip???
Jawapan: Kerani



Teka-teki: Ada sorang imam, tengah semahyang pastu ada sekor anjing lalu kat depan dia. Pastu dia jilat kaki dia, BATAL TAK AIR SEMAYANG IMAM TU???
Jawapan: Mana batal sebab anjing tu jilat kaki dia sendiri!



Teka-teki: 4 orang awek cun berpayung dengan satu payung tapi nape tak basah langsung??
Jawapan: Sebab tak hujan aduhai!

12 comments:

sendiri bagi teka teki, sendiri gak yang jawab ye.. :)

November 17, 2011 at 4:31 PM comment-delete

hehe,nanti tertanya-tanya plak..

November 17, 2011 at 4:33 PM comment-delete

ahahahaha~~~ teka teki yang munasabah~~ XD

November 17, 2011 at 7:05 PM comment-delete

salam pkenalan...

awatnye cpt sgt jwb.. x saspen lerr.. heheh

anyway, nice =)

November 17, 2011 at 10:11 PM comment-delete

hahhahhha, tergelak sat..

November 17, 2011 at 11:06 PM comment-delete

huhu, sekali sekala men teka teki tekok, best gak.. gelak memanjang :D

November 18, 2011 at 7:26 AM comment-delete

hahahahahah..
xboleh blah teka teki seorang imam..

November 18, 2011 at 7:32 AM comment-delete

jawapan semua kritikal. haha..

November 18, 2011 at 7:44 AM comment-delete

hehe..nice teka-teki.:)

November 19, 2011 at 3:20 AM comment-delete

hehe...

November 19, 2011 at 3:42 AM comment-delete

alahai..jangan la jawab lagi

November 19, 2011 at 4:17 AM comment-delete

ok beres edisi lain kali soalan dlu..hehehe

November 19, 2011 at 4:18 AM comment-delete

Post a Comment