Edisi Lawak Dalca (12)


situasi : Dengan tergopoh-gopoh boboi yang masih kecil berlari2 masuk rumah.

anak : Ayah....Ibu ...!!
ayah : kenapa anakku?
anak : kawasan rumah kita dah dihuni dah dihuni orang miskin.
ayah : kenapa kau kata begitu anakku?
anak : Jiran kita itu pasti orang miskin
ayah : kenapa kau kata dia miskin? keluarga disebelah walaupun kita tak kenal, tapi ayah pasti dia kaya. tengoklah kereta mewah dia dah 4-5 biji diluar tu.
anak : boboi pasti dia miskin sebab boboilihat mereka sudah kecoh hanya kerana anaknya menelan duit syiling lima puluh sen






ank:ibu tadi ade seorang pelajar jatuh dari kerusi.
ibu:jadi?
anak:semua orang gelak kecuali saya.
ibu:awk ank yg baik kan
{ibu mencium dahi ank nya}
... ank:ibu nak tahu siapa yg jatuh.
ibu:siapa.
ank:sayalah.
ibu:cis
ank:hahahhahahahahha





Ada seorang lelaki yang baru dapat anak buah...

samat: Aku dpt anak buah tadi...
dolah: Yeke? Sape nama dia?
samat: Itulah pasal, aku bagi nama baik punye, tpi diorang tak stuju...
dolah: Haa, kau bagi nama apa?
samat: Siti Nur Rambutan,,, yelah dah nama pun anak buah...
dolah: patut la dieorang x setuju

6 comments:

haha...xpatotnye letak name anak buah siti nur rambutan, nasib baik bukan Nur cempedak

January 9, 2012 at 4:53 PM comment-delete

lawak yang ke dua dan ketiga tu kelakar..haha. Siti Nur Rambutan tu tak tahan.

January 9, 2012 at 10:00 PM comment-delete

kelakar betul lawak.. tang telan duit tu..kecoh..aduhai..budak2..

January 9, 2012 at 10:00 PM comment-delete

hampeh je bg nma ank buah cmtu..huhu

January 9, 2012 at 10:16 PM comment-delete

haha....nice... siti durian pun sedap... nme panggilan bole yan..

January 10, 2012 at 8:04 AM comment-delete

hahayy...bagus gan lanjut'in terus dan buat lebih dari ini ...
mampir aja yah...

January 10, 2012 at 8:18 PM comment-delete

Post a Comment