Kambing Morocco Panjat Pokok!!







Ini bukan Photoshop!!ini betul-btul kenyataan di Morocco..semalam cita pasal morocco hari ini morocco lgi..hehe..

Peliknya,kambing aneh ini ini benar-benar memanjat pokok Argan di Morocco untuk mencari makanan, yang jarang ditemui di rantau ini. Kambing-kambing ini sudah biasa memanjat pokok malah mampu menyesuaikan diri untuk berjalan di atas pokok. Pastinya sukar untuk membayangkan ia adalah salah satu haiwan yang berkuku "hoof".


Yang lagi pelik najis kambing mengandungi biji-biji benih yang mereka makan digunakan oleh penduduk tempatan untuk dikisar dan dijadikan minyak. Yang lebih membimbangkan, minyak ini kemudiannya diperoses untuk menghasilkan beberapa kegunaan termasuk kuliner dan kosmetik. Anda mungkin menolak versi produk-produk yang dijual oleh petani tempatan ini. Untuk setiap botol berisi 1 / 4 liter minyak hadaman kambing ini anda boleh dapat dengan membayar dari 15 hingga 50 dolar.



Dikenali sebagai pemandu arah mahir dengan keadaan bergunung-ganang, mungkin ia bukan satu kejutan selepas anda semua mengetahui kambing boleh memanjat untuk sampai ke dahan yang curam dan sempit pada pokok yang sememangnya berbahaya.

Masih tidak percaya bagaimana kambing memanjat pohon sehingga ketinggian 30 kaki?



Korang masih tidak percaya??tengoklah di youtube ini bagi mengukuhkan kepercayaan korang terhadap fakta ini!!kalo nk lebih kkuh jom ziarah morocco..eleh promote lah plak,padahal diri ni dah x sbr nk blik malaysia...







http://www.youtube.com/watch?v=GCiRauKFtaY&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=oQev3UoGp2M&feature=player_embedded


p/s : sebelum balik malaysia nak saksikan jgk secara live !!

17 comments:

p tgk lu baru post..

January 27, 2012 at 12:04 PM comment-delete

NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip,tuto n cerita blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman bl0g pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow..lg 1 pakjoe nk bg tau dekat tuan blog mai terjah sini http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/01/orang-kata-janganjangan-le-x-dengar-ke.html

January 27, 2012 at 2:40 PM comment-delete

dasyat tol kambing2 tu~

January 27, 2012 at 3:23 PM comment-delete

hahha..heebbbaaattt!! nti sy blnja awk mkn kambing pnjt pkok nie laa..haha

January 27, 2012 at 4:17 PM comment-delete

menariknye..camne la dorang leh panjat kan..hehe, kalo nampak kat Malaysia mesti terkejut la.

January 27, 2012 at 4:27 PM comment-delete

kacaknya kambing kat sana..bley pant memanjat lagi.. so, cepat2 la incik shahril nie..melawat kawasan tersebut..amek gmbr then kongsi ngn misz domu..hehehe

January 27, 2012 at 4:46 PM comment-delete

domu-kon @ haha..ok-ok no hal...nanti dalca panjat pokok ngan kambing tu skali...

linda @ dorang masuk kursus lah..tu yg blh panjat..haha

wawawa @ cantek!!kambing pon jadilah

January 27, 2012 at 5:12 PM comment-delete

haha..kursus PLKN kot...

January 27, 2012 at 5:25 PM comment-delete

nceb x dak button like kalo x dah lama like..hehe

January 27, 2012 at 5:37 PM comment-delete

perhhh... awesome la kambing tu..

January 27, 2012 at 8:22 PM comment-delete

fellamakk..gile hebat dorang ni...hahaha

January 27, 2012 at 8:28 PM comment-delete

wah hebat la kambing2 tu..mesti dia buat catwalk kat dahan pokok..

January 27, 2012 at 8:56 PM comment-delete

kalau kambing malaysia pun buat macam nie..apa la gamaknye...pengsan makcik pakcik tengok..=D

January 28, 2012 at 8:30 AM comment-delete

terror r kambing2 tu...

January 28, 2012 at 9:17 AM comment-delete

mesti kelparan sampai pokok senang2 je kambing ni lepak..ehehee

January 28, 2012 at 1:15 PM comment-delete

hebat tuh panjat pokok..

January 29, 2012 at 1:08 AM comment-delete

kambing-kambing terlatih ker ni???haha....
cari gmbr kambing mandi kolam la...bru serius pelik..haha..

January 29, 2012 at 11:17 AM comment-delete

Post a Comment