Kemalangan Kereta Api


Sarjo memohon perkerjaan sebagai penjaga lintasan kereta api. Dia dihantar berjumpa Pak Basri , ketua bahagian lalulintas,untuk diinterviu.

"Katakan ada 2 keretapi melalui jalan yang sama pada masa yang sama,apa yang akan kamu lakukan?," tanya Pak Basri.

"Saya akan pindahkan salah satu rel yg lain,"jawab Sarjo.

"Kalau handle untuk mengalihkan relnya rosak, apa yang akan kamu lakukan?"tanya Pak Basri lagi.

"Saya akan turun ke rel dan membelokkan relnya secara manual".

"Kalau tidak berfungsi atau alatnya rosak, bagaimana?".

"Saya akan balik ke pejabat dan menghubungi stesyen terdekat."

"Kalau telefonnya sedang digunakan?"

"Saya akan lari ke telefon awam yg terdekat?"

"Kalau telefon awam rosak?"

"Saya akan pulang menjemput nenek saya."

"Ooo....tapi kenapa pulak awak jemput nenek awak?" tanya Pak Basri kehairanan.

"Kerana seumur hidup nenek saya selama 73 thn , nenek saya belum pernah melihat keretapi berlanggar."




10 comments:

hahahaha...smpat nak jmput nenek lg tu...

February 26, 2012 at 2:20 PM comment-delete

haha...xde keje nak jemput nenek dia

February 26, 2012 at 4:24 PM comment-delete

nak jemput sape ei kalo betul trjadi... heee~~

February 26, 2012 at 5:57 PM comment-delete

memang lawak la cerita nie.. bagus jugak dia kan..ingt kat nenek..mujur nenenk dia je xpenah tengok train crashed.. kalu sepupu sepapat kan susah lak...

February 26, 2012 at 6:32 PM comment-delete

hehe..cucu yg baik ni.. ingat kat nenek dia.. nak kasi tgk kereta api berlanggar :)

Mun
February 26, 2012 at 6:50 PM comment-delete

byknye soalan..hehe..nenek tu out of the topic kot X)

February 26, 2012 at 8:58 PM comment-delete

haha..nenek oh nenek.. ^__^

February 26, 2012 at 10:08 PM comment-delete

sempat pulak nak jemput nenek :)

Anonymous
February 26, 2012 at 10:44 PM comment-delete

hahaha.....dia dah tension jawab soalan berantai la tu....sbb tu tiba2 watak nenek dia muncul..

February 27, 2012 at 6:15 AM comment-delete

Tension jugak kalau g interview kena tanya soalan2 macam ni.. huhu

May 26, 2012 at 10:01 PM comment-delete

Post a Comment