Wanita Cerewet !!









Pada suatu ketika di Jepun hiduplah seorang lelaki yang sederhana, namanya Oda. Ia memiliki seorang isteri yang sangat cantik dan sangat disayanginya.

Namun sang isteri mempunyai perangai yang buruk, iaitu teramat cerewet sekali.

Selain itu sang isteri tersebut juga suka mengumpat dan bercakap dengan kuat hingga boleh menyakitkan telinga. Jiran tetangga tidak mahu dekat dengannya. Sebenarnya, Oda sangat menyayangi isterinya itu, tapi para tetangganya yang merasa terganggu menghasut Oda supaya meninggalkan isterinya itu.

Akhirnya Oda pun termakan kata-kata tetangganya. Ia berfikir bagaimana cara untuk melenyapkan isterinya dari muka bumi.

Suatu hari Oda mengajak isterinya berjalan-jalan ke kuil tua di tengah hutan. Ketika melalui bahagian belakang kuil tersebut, Oda melihat sebuah perigi buta yang tak digunakan lagi. Maka ia berpura-pura mengajak isterinya melihat burung di pohon besar dekat perigi itu. Lantas dengan pantas Oda menolak isterinya itu masuk ke perigi.

Sepuluh minit pertama Oda merasa sangat bahagia kerana sepanjang hidupnya baru kali ini ia merasakan suasana yang begitu tenang tanpa celoteh isterinya.

Sepuluh minit kedua, Oda mulai merasa sepi juga karena tidak biasa dengan kesunyian.

Akhirnya sepuluh minit ketiga dengan rasa ragu-ragu Oda kembali menuju perigi buta tersebut. Ia menurunkan tali timba dan berteriak menyuruh isterinya naik.

Begitu terkejutnya Oda ketika yang naik bukan isterinya melainkan makhluk menyeramkan dengan bulu lebat di seluruh tubuhnya, dialah makhluk penunggu perigi buta itu.

Oda lantas bertanya, "Kenapa kamu yang naik??"

Lantas makhluk itu pun dengan wajah pucat ketakutan menjawab, "Aku takut la, di bawah tu ada manusia... dah la cakap kuat cerewet pulak tu..."

14 comments:

hahaha...cayalah..penunggu pun takut! haha

February 7, 2012 at 1:49 PM comment-delete

haha..dah pernah dnga cerita ni seblm ni..:)

February 7, 2012 at 5:12 PM comment-delete

pehhh....terbaaaaiiiiikkkkkkkkkkk laaaa kau sharill..... hehehe

February 7, 2012 at 7:42 PM comment-delete

blogwalking :)

February 7, 2012 at 8:07 PM comment-delete

Haha...hantu pun takut dgn bini dia

February 7, 2012 at 8:40 PM comment-delete

memula baca tuk... ase geram kat laki dia nie..sebab senang termakan kata-kata dengan orang sekeliling...

if betul bini dia camtu.. apa kata ubahlah perngai dia.. nie tak tolak ke dalam perigi...

at least nak tolak pun.. p la wat insurans tuk bini dia.. hehehe

February 7, 2012 at 10:43 PM comment-delete

Hum..hum..tak sangka ending tu macam tu!

February 8, 2012 at 2:23 AM comment-delete

heee..mmg sgt cerewet la wife oda tu smpai makhluk tu pon ckp gtu..hee

moral : terimalah isteri / suami anda seadanya...tanpa dia..anda akan menangisi kehilangannya..:)

February 8, 2012 at 2:31 AM comment-delete

haha...comel lah cerita ni.. ^_^

February 8, 2012 at 8:03 AM comment-delete

HUHUHU RASA2 NYA CERITA NI ASALNYA DARI USTAZ KAZIM MASE TAHUN 2001 KAN..,.

February 8, 2012 at 11:14 AM comment-delete

fitrah wanita itu mesti diraikan dan dididik..

February 9, 2012 at 2:14 AM comment-delete

kurang ajeerrrrrrrrr....ending mmg best....hahahahahaa...
dah dalam perigi pun mulut bising lg...haha..

February 10, 2012 at 6:50 AM comment-delete

waa...crita ni ad pro n cons la...nice one

February 13, 2012 at 3:25 PM comment-delete

kwang kwang.. melampau sungguh ekk perangai isteri tu..

May 26, 2012 at 10:04 PM comment-delete

Post a Comment