Kisah Sengal Pak Mat & Isteri

Pak Mat & Isteri

Suatu hari, pak mat pegi keluar ke bandar bersama isterinya, mak minah. Perjalanan mereka mengambil masa yang cukup lama menaiki sampan oleh kerana kampung mereka terletak agak jauh di pedalaman.



Setelah sampai di sebuah pusat membeli-belah, pak mat ternampak sebuah cermin kecil sebesar tapak tangan. Oleh kerana dia tidak pernah melihatnya, dia pun membelinya tanpa pengetahuan mak minah. Sampai je di rumah, dia pun termenung melihat cermin tersebut setiap hari lalu menyebut "macam..bapak aku muda dulu-dulu".

Mak minah berasa pelik dengan sikap pak mat yang selalu memegang cermin tersebut, lalu mak minah curi-curi mengambil cermin tersebut sewaktu pak mat pergi ke surau. Mak minah yang tak pernah menggunakan cermin pun berkata "perempuan macam ni yang laki aku minat"?

 p/s: Cayalah Malaysia menang ngan Singapore!!



 

14 comments:

kuang..kuang...kuang...hahahaha!!

June 12, 2012 at 4:17 PM comment-delete

dalca..linda x paham nape mak minah ckap cam tu. Haha..im blurrrr.

*syok gile tengok bola malam tadi! go malaysia go go!

June 12, 2012 at 5:17 PM comment-delete

hahaha cm pak pndir & mak andeh je~

weee mlysia menang! ^^

June 12, 2012 at 5:56 PM comment-delete

aik? kutuk diri sendiri ke?

malaysia makan hebat :)

June 12, 2012 at 6:08 PM comment-delete

hahaha...ngata diri sendiri la tu..

June 12, 2012 at 6:17 PM comment-delete

wat a joke ..best2

June 12, 2012 at 6:36 PM comment-delete

hahaha ..tak sedar yang dikutuk tu adalah diri sendiri..ingatnya gambar orang lain la kot...hehe

June 12, 2012 at 6:47 PM comment-delete

hahaha.. kutuk diri sendiri xlawa...


yey mlysia menang...seronok tgk plwnn mlm td...

singapore suka main drama2 dlm padang.. =.='

June 12, 2012 at 8:32 PM comment-delete

diskriminasi thadap diri sendiri..haha..msia menang ke?owh..good news sbb hari tu seri kn..

June 12, 2012 at 9:33 PM comment-delete

pecah cermin tgok hari2...hahaha

gol syafiq terbaik...

June 12, 2012 at 10:38 PM comment-delete

huahhahhahhahhha....apa kena mengena bola tuh ngn ceta...

June 13, 2012 at 12:30 AM comment-delete

buat malu je mak minah ni..

bola oh bola..

June 13, 2012 at 6:23 AM comment-delete

Hoho.Certa mak minah ngan pak mat ni aku baca.
(taip sambil tengok cermin ) Haha

June 13, 2012 at 6:32 AM comment-delete

hahahahaha.. sengal!!!!

June 13, 2012 at 6:55 AM comment-delete

Post a Comment