Aku Cuba!!



Walaupon kita berjauhan tetapI kita tetap dibumi yg sama
Selamat Berpuasa Semua
(Morocco - Malaysia)




Assalamualaikum wbt..akhirnya aku bebas dari kepompong kesibukan seketika...semua kerja sudah settle...bolehlah aku kembali ke alam dunia maya aku...bersama2 teman blogger...Selamat berpuasa kali kedua aku ucapkan kepada semua..syoklah korang dapat makan mcm2 n berkesempatan menghirup udara segar pasar ramadhan..sini hampeh!! bau asap kenderaan ada lah..hahaha.


Puasa selama 16jam amat mematangkan aku!!ceh..ayat x leh blah...bygkn ooo subuh pkul 3.40pg dan magrib pkul 7.40 mlm...dgn udara panas dimusim panas..fuhhh indahnya pengalaman...hehe..ala aku x kesah pon sebenarnya saja nk kongsikan cerita aku disini..Puasa berapa jam pon sama jer mcm di malaysia..


Tajuk aku cuba!!cuba mendenya??cuba untuk mengatur masa sebenarnya..!! actually manusia ni bukan xckop masa tpi manusia x pandai mengurus masa...masa tetap 24jam tiada sorang pon dari kita dapt lbh 1 jam....btol x?


Ermmmmm cuti 4 bln aku dh rancang nk p mana n buat apa..mana x nyer 4 bln tu dah alang2 x balik malaysia aku ingt nk merantau lah jawabnyer...


Plan 1: Hujung bulan ni Berpuasa n Menuntut ilmu di Mauritania..
Plan 2 : Beraya di Morocco+Malaysia (melalui telefon ja lah) 
Plan 3:Trip to UK selama sebulan!!!hahaha rancnag bulan 9
Plan 4: Untuk bulan 10 belum dipikirkn lagi..masih kosong..


maybe start bulan sepuluh aku dh kena ready untuk menulis bahas...dan sem terakhir..dah x sbr nk blik malaysia ni..penat orang malaysia menunggu...konfom rindu sangat kat aku..dan bulan 10 jgk lah aku kena lbh pandai membahagikan masa untuk diri sendiri , persatuan dan blog kesayangan ni.





ok SALAM PERANTAUAN dan SELAMAT BERPUASA!!






19 comments:

semoga apa yang hendak di cuba berjaya yer bro..wahh..bez nya cuti 4 bulan.. so nanti.. everyday is saturday lah yer.. apa pun perancangan..semoga dipermudahkan..selamat berpuasa dalca...

ikhlas,shirah,hubby and kids..

July 22, 2012 at 10:53 AM comment-delete

salam....cewahhhh bestnye dpt g jenjalan pas ni...

panjangnye waktu berposa kat Morocco

July 22, 2012 at 12:57 PM comment-delete

baru aku taw yg tempoh berpuasa berbeza mngikut tempat... huhuhu...

selamat mnyambut Ramadhan al mubarak ^_^

Anonymous
July 22, 2012 at 1:53 PM comment-delete

wah wah...skrg ni dh pandai letak gmba ye..haha..(cari pasal)...slmt bpuasa pakcik..slmt ber'vacation'..g UK?uik..bestnya..

July 22, 2012 at 2:17 PM comment-delete

lama gak eh puasa kat sana.. raihan pon ade kwn study sana..

July 22, 2012 at 3:26 PM comment-delete

terbaik...selamat berpuasa..^_^

semoga sentiasa dipermudahkan Allah dalam segala urusan..

July 22, 2012 at 4:06 PM comment-delete

slmt berpuasa...

best nye dpt jalan2!! nak jugak..hehe =)

cpt laa balik malaysia..mmg dah tunggu2 dah nie ^^

July 22, 2012 at 4:29 PM comment-delete

slamat berpuasa dalca..
huiyoo..lamenye cuti, tp npe x balik malaysia je. Untunglaaa cuti lame2 dapat gi merantau..:)

July 22, 2012 at 5:22 PM comment-delete

subuh pukul 3.40 pagi?? wah.. awalnya...

July 22, 2012 at 5:46 PM comment-delete

hahaha.. akhirnya dapat jugak tgk muka ko walaupun sipi2 je..hehehehe

July 22, 2012 at 5:47 PM comment-delete

salam ramadhan buat dalca..
moga segala perancangan dipermudahkan dan berjalan lancar...

merantau ye dalca..seronok tu..bertambah pengalaman di tempat orang

July 22, 2012 at 6:15 PM comment-delete

16 jam ek berpuasa...dugaan tu, InsyaAllah..shahril boleh laluinya dengan sempurna..aamiin

July 22, 2012 at 6:49 PM comment-delete

ui pjgnber masa berpuasa tu yek. apapun selamat menjalani ibadah puasa sebaiknyer ye

Anonymous
July 22, 2012 at 8:29 PM comment-delete

pnjg gak tempoh masa kena puasa 1 hari tu..
dgn cuaca panasnye lagi kan.. fuhhh cobaan sgguh!

wahhh dah ade planning mcm2.. best3!
ha dah nak abeh la stdy ek?
cecepat blk Malaysia.. anak2 dara
dah ramai yg tggu tuh.. ahaakkks~





slm ramadhan dr bumi malaysia :)






Luv,
cik ana

July 22, 2012 at 10:58 PM comment-delete

selamat berpuasa.bestnya ada pengalaman puasa kat tempat orang.tapi malaysia ttp di hati kan..

July 23, 2012 at 12:57 AM comment-delete

selamat berpuasa.. :)

baru tahu kat sana 16 jam :)

semoga diperudahkan urusan ^^

July 23, 2012 at 2:06 AM comment-delete

panjangnye waktu pose kat sane.. selamat menyambut bln ramadhan.. :)

July 23, 2012 at 3:47 AM comment-delete

16 jam ?? Huaa ^^
Wauu panjang plan..good plan! All the best!
Semoga dipermudahkan urusan..

July 23, 2012 at 8:41 AM comment-delete

waahh dah siap plan yer.. bagus2..


selamat berpuasa :)

Mun
July 24, 2012 at 8:54 PM comment-delete

Post a Comment