Lawak : Cerita Tok Batin





Maka tersebut lah kisah seorang Tok Batin nie yang banyak membantu Kerajaan Malaysia dalam mempromosikan barangan buatan tangan dikalangan masyarakat orang-orang asli di Malaysia semasa promosi Tahun Melawat Malaysia pada Sukan Komanwel satu masa lalu. Maka Tok Batin nie dapat ler anugerah serta wang tunai RM500.

Maka dipendekkan cerita, suatu hari Tok Batin nie yang tak pernah keluar dari kampung lamannya sejak kecil lagi ingin pergi ke pekan berjalan-jalan dengan berbelanja disebabkan dapat duit RM500 tu la....... Maka pada suatu pagi bersiap-siap ler Tok Batin nie dengan kemasnya... lalu diambilnya selipar jepunnya yang disimpan dalam almari tu sejak dulu lagi (memang tak pernah pakai.... biasa berkaki ayam je..)

Lalu berjalan ler Tok batin keluar dari hutan bila sampai je kat hentian bas..... Tok Batin cuba kontrol macho.... lalu bertanya pada seorang pemuda yang sama-sama tunggu bas kat situ, "Bas perghi pekan dah syampai.....?" Konon-konon macam dah biasa ler naik bas tu....

"Sekejap lagi sampai ler tu.....", sahut pemuda tu selamba.

Apabila bas sampai Tok Batin menyuruh semua orang naik dulu,sebab dia kelam kabut sikit... maklum ler first time naik bas. Last sekali dia naik terus duduk depan kat sebelah konduktor.

"Tok Batin nak gi maner....?", mat konduktor sure kenal tu mesti org asli dari cara dia berpakaian.

" Aaaa..... nak perghi pekan ler.... nak tenghok citer Hindustan..", jawabTok selamba.... lepas membayar tambang Tok Batin tak bergerak-gerak lagi disebabkan rasa ngeri naik bas dah ler first time, laju pulak tu.

Apabila sampai aje di pekan... konduktor memberi tahu penumpang, "OK dah sampai turun pelan-pelan.....!"

Maka Tok Batin yang dari tadi dah terbeliak matanya naik bas laju... terus bangun.. dan tetiba je kat tangga bas tu dia tak jadi turun mukanya cemas... Bila konduktor tu nampak Tok Batin tak turun-turun lalu dia bertanya, "Hah. Tok.... apasal pulak tu........?"

Dengan nada marah Tok Batin tu jawab, "Mana shelipar aku..... tadi aku naik aku taruk kat bawah tangga nie....... sapha kebassshh sheliparr aku.........!!"



p/s : Serius aku suka template semalam lagi tapi disebabkn masalah di nuffnang terpaksa lah aku tukar lain...lagipon sikit sangat gadget dia tu yg sedap mata memandang...gerrrrr

16 comments:

Cian tuk batin tu..hehehe..

apa pun..lawa dah la yang nie..ok jer... saya suka kaler itam sebenarnya..so..nie sangatlah hot..hehehe

August 1, 2012 at 9:12 AM comment-delete

tapi x semua suka kaler hitam..hehe

August 1, 2012 at 9:17 AM comment-delete

cian tok batin tu.. bagi la die selipar lain.. hehe
Oren + Grey = smart gak :)






slm ramadhan,
cik ana

August 1, 2012 at 9:56 AM comment-delete

tgh menunggu cerita pakcik roti plak..hehehehe

August 1, 2012 at 10:08 AM comment-delete

haha..tok batin..tok batin...

macam2 hal

August 1, 2012 at 4:23 PM comment-delete

haha..lawak lah..siap tanggal selipar..

btw dah lain wajah blog nie..^^

August 1, 2012 at 4:27 PM comment-delete

sabau je lah tok batin ni..huhu

August 1, 2012 at 4:44 PM comment-delete

Haha..dia ingt bas tu umh ke nk tgal selipar kat bawah.cisn tok batin.

Dalca, wane itam sgt cntik.i like~

August 1, 2012 at 4:47 PM comment-delete

ish ish tok batin...tok batin...sian plak ke dia...huhuhu

August 1, 2012 at 5:03 PM comment-delete

kesian nya dia...

August 1, 2012 at 5:41 PM comment-delete

ha ha ha ... ( gelak sambil tutup mulut KA )

August 1, 2012 at 7:17 PM comment-delete

ha ha ha ... ( gelak sambil tutup mulut KA )

August 1, 2012 at 7:18 PM comment-delete

yelah. pakcik memang berhemah di mana-mana letak sliper merata-rata. hahaha!

August 1, 2012 at 11:08 PM comment-delete

kat umah ni da selipar lebih.. tok batin nak x??

August 2, 2012 at 1:35 AM comment-delete

terbaik tok batin ...syape syuruh letak bawah tangga...hikhik...

August 2, 2012 at 5:58 AM comment-delete

ciannya tok batin tu.. tanggalkan selipar macam nak masuk rumah pula yer. huhu

August 2, 2012 at 6:46 PM comment-delete

Post a Comment