Lawak : Roti ke Bini ?



Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk, "Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".
"Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.
"Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.
"Betulakan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.

"Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.

"Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang kerumah. Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halaman terang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapur Akob mendapati tong gas juga penuh.

Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya "Awak minta tolong pada siapa...?".

"Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumah kita, bertanya kenapa saya menangis. Saya ceritakan segala-galanya kepadanya. Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".

"Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

"Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur
dengannya".

" Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

"Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!"


Akob : OMG !!!

32 comments:

hahahahahahaha.. hambek.. menyesal tak sudah pastu..hehehe

August 12, 2012 at 1:43 PM comment-delete

hahaha..padan muke! haha

August 12, 2012 at 2:22 PM comment-delete

haha..padan muka. kedekut sgt nak tolong bini..

August 12, 2012 at 3:22 PM comment-delete

tulah kedkut sangat.. buatkan roti mcm pelik lak..

August 12, 2012 at 4:07 PM comment-delete

Haha...pdan muke.mmg patot pon kne camtu.

August 12, 2012 at 4:40 PM comment-delete

rasakan... lebihkan sangat bola tu... sampaikan isteri pon diabaikan...

August 12, 2012 at 5:28 PM comment-delete

he he he gd one lah !

August 12, 2012 at 5:59 PM comment-delete

terkono den nie haa~

August 12, 2012 at 6:06 PM comment-delete

hahah ini bahaya

August 12, 2012 at 6:40 PM comment-delete

hahaha ha ambik kau..buat lg kat bini mcm 2

August 12, 2012 at 7:03 PM comment-delete

eh...sukanya...ROTIIIII...weeeeee :P

p/s: jd dak baik..xnk cari psl dah

August 12, 2012 at 7:28 PM comment-delete

hahahaha padan muka laki dia..

August 12, 2012 at 7:28 PM comment-delete

hahaha.terbaik

August 12, 2012 at 7:45 PM comment-delete

hehehe rasa mcm dah lama xgelak baca entry kat blog nie..ngeee~

August 12, 2012 at 8:06 PM comment-delete

hehe,, lawakla.. menarik..

August 12, 2012 at 10:08 PM comment-delete

hahahaha....
padan muka Akob
malas sangat

August 13, 2012 at 12:54 AM comment-delete

hahaha....tak pasal2 aku senyum sorg2 bca mende ni...aku baca akob jawab mula2 aku dah gelak...baca sampai habis,,lg la gelak...akob..akob..

August 13, 2012 at 7:55 AM comment-delete

huhu... (-.-")

August 13, 2012 at 9:13 AM comment-delete

jahatlah laki dia..bini dia pun sama.. entah nape rasa lawak nie sedih...

p/s: maaflah..lmbat singgah..tenet xsihat..

August 13, 2012 at 9:47 AM comment-delete

apelah..suami isteri same je teruk..huhu~~

August 15, 2012 at 10:01 PM comment-delete

hahhahha, gila punya cerita...sentap tau

August 20, 2012 at 9:48 AM comment-delete

Jadi dia pilih tidur la. Hahahahaha. Lawak ah xD

August 22, 2012 at 7:45 AM comment-delete

erkkk...haha..padan muka dia... hehe

August 23, 2012 at 9:07 AM comment-delete

hahahaha..lawak2

September 1, 2012 at 1:31 AM comment-delete

salam ziarah.. ^_^. anda boleh buat tempahan MyQalam Quran Read Pen berkualiti tinggi dan banyak lagi barangan muslim di Muslim Bazaar.

http://muslimbazaar.mnmall.me/
atau melalui
http://lokmanramli.blogspot.com/

September 1, 2012 at 5:12 AM comment-delete

salam kenal kawan " ngeblog ada berita bagus nie :p
tantangan kreatif blogger Event blogger berhadiah mingguan

September 4, 2012 at 1:22 AM comment-delete

haha..terkena ko..lawak dh lama tp x bosan untuk dibaca time bosan..
Korang mesti baca nie --> Bahaya Hidupkan aircond kereta Selepas Enjin Dihidupkan

September 4, 2012 at 8:27 PM comment-delete

kayanya manteb bgt tuh..


eh gan follow back ua
mydownloadwallpaper.blogspot.com

October 3, 2012 at 5:06 AM comment-delete

Hahaha..apakah? Sengal btullh, dua2 sama je tkbleh pakai.

November 10, 2012 at 5:13 PM comment-delete

ini makannye hahahahha

November 19, 2012 at 3:30 PM comment-delete

haha..padan muka laki dia..

*tapi hrp2 binimdia gurau2 ja dgn laki dia kn ckp cmtu..hahaha

November 30, 2012 at 12:18 AM comment-delete

Nice blog :)
salam kenal sobat :)
bagi - bagi motivasi
semoga bisa jadi semangat
Senyuman adalah sedekah yang indah, karena dengan sedekah senyuman, manusia takkan pernah merasa berhutang apa-apa dan tak kan membuat orang lain merasa terhina
ditunggu kunjungan baliknya yaa :) terima kasih ....

December 16, 2012 at 10:28 PM comment-delete

Post a Comment