Raya Haji Di Perantauan Hari 1




Assalamualaikum semua..selamat ari raya aku ucapkn kepada sesiapa yg tngh baca blog aku ni,Edisi raya kali ni aku nk cita pengalaman aku buat pertama kalinya aku beraya di rumah arab n tidur di rumah arab..memang best giler..bnyak pengalaman n lahjah bahasa dapat aku pelajari...Kami bertolak hari sblm raya,yakni bermlm raya di sana lar..nk try rasa ckit mcm mna..hehe..nmpknya mcm besa ja..x lar meriah sngt..cuma org kampung disini semuanya baik-baik,maklumlar dngar nama org malaysia semua pikir org malaysia baik-baik belaka..Kalo korang nk tau,raya haji bg arab lg meriah berbanding ngan raya aidilfitri..aku pon pelik..hihi

Straight to the point..ni lar kenangan yg aku sepanjang duduk di kampung arab....huahua..

ni gambar first kami nk beraya rumah arab..mak ai,kalo korang nk tau,ni lar van bekas letak kambing..bau kami pon dah nk serupa dok dlm van ni lama-lama,haha,x kisah lar raya punya pasal...





Ni gambar sedikit sbnyak suasana di kampung arab,teringat kampung aku,tapi memang menakjubkn aku..first time dok kampung arab setelah genap setahun aku di bumi maghribi, 1 lagi korang tngk gmbar ats ni..semua ni tanah dia x termasuk dpn lg.aduh bnyak gila tanah dia..Nceb bek anak pompuan dia semua dh kahwen,hehe..just kidding ok,marah umi aku kat rumah..


ni beberapa jenis makanan d malam raya

Juadah sarapan pagi di pagi raya




Pagi raya





selesai acara penyembelihan..time mkn plak..perut dah berbunyi..



ni lar makanan pertama selepas sembelih


amacam extreme x??main bakar dlm rumah ja..x main lar bkar kat luar..daging mkn belah ptg or mlm..ni lar adat makan cara diorang..tnghari organ dlm,mlm bru daging n kepala kambing..eee dlm bnyak-bnyak kepala kambing aku x than nk mkn..rasa apa ntah..hehe

7 comments:

Kat mane ni?

November 11, 2011 at 5:23 PM comment-delete

Shah menarik nuh banyak nyaa pengalaman shah dapat bestt bestt , TAPI kannn shah punya muka dah lainn lah tak nmpk dah cm SHAHRIL , kihkihkih :)

Btw , takecare duk sana belajar elok2 semoga berjaya dan menjadi insan yang berguna kepada semua insyaAllah , jgn lupaa doakan u semua >.<

November 11, 2011 at 7:46 PM comment-delete

seronoknya beraya kt sn

November 11, 2011 at 8:54 PM comment-delete

pelik pelik tgk masakan diorang..teringinnnnnnnnnyaa nak rasa...sedap tak?

November 11, 2011 at 9:27 PM comment-delete

exsapphire:morocco
alyn:hehe lain ek..insyAllah
miss eiza:of cozlar..hihihi

November 12, 2011 at 1:40 AM comment-delete

wow, morocco. Teringin nak pergi.. hukhuk

November 12, 2011 at 11:49 PM comment-delete

pengalaman baru..bestnya..

November 13, 2011 at 5:40 AM comment-delete

Post a Comment