Teka - Teki Dalca (3)


Lama aku x post tentang teka-teki...jom asah minda sekejap...

1)Syarikat apakah yang terbesar di dunia?

2)Perkataan apakah yang dieja salah di dalam kamus?

3)Ada seorang naik kapal terbang kemudian dia pi tandas then dia angkat mangkuk jamban kemudian buang ke luar kapal terbang kenapa??

4) Antara huruf A hingga Z,banyak-banyak huruf tu..mane huruf yang boleh kahwin ...ahhh sape dapat jawab????

5)Ketika ianya lebat, ia tidak boleh dicukur. Apakah ia?

6) Pemain bola yang tak pernah miss bayar bil

7)Kalau seorang, sendiri tau. Kalau berdua, dua-dua sama tau. Bertiga, tiada siapa yang tau kecuali orang yang buat. Kalau berempat, lagilah tak tau... apa dia?

8)Atas berbulu, bawah berbulu, kalau di bukak luas-luas merah, kalau disumbat berair. Apakah itu?

9)Ada seorang makcik tua..dia nak lintas jalan..tapi selalu sesak,esoknya dia pi sekali lagi..tetiba 1 kenderaan pon x dak..maka dia pon melintas..smpai di tngh jalan dia mati..knp??selain mati keuzuran

10)Jilat-jilat bila dah basah baru jolok

12 comments:

Jawapann linda ye:

1) Amerika syarikat
2) Salah
4) huruf i dgn u
5) hujan lebat
7)kentut
8)Mata
10) masukkan benang dalam lubang jarum

no 3, 6 ngan 9 linda tak tau....hehehe

January 20, 2012 at 3:04 PM comment-delete

haha..nice percubaan..tinggl 3 je lg..cepat..dok tnggu jwapan shah ni...mana dia

January 20, 2012 at 4:14 PM comment-delete

awat pening sngt nk jwb soklan 3,6 n 9 ni..duk pkir2,mkin pening.hehe

January 20, 2012 at 4:31 PM comment-delete

Jawapan nombor 3: sebab orang tu gila.

January 20, 2012 at 4:41 PM comment-delete

haaa...dah dapt..pemain yg tak pernah mis byar bil tu adabayour (togo)...

shah tido lagi..kehkehkeh

January 20, 2012 at 5:14 PM comment-delete

haha..nampaknya semua jawapan yg diberikan betol..kecuali 1 je lgi masih misteri jawapannya...

January 22, 2012 at 9:51 AM comment-delete

haaa aku tau jwapan no 9 tue ialah...makcik tua tue tertimpa mangkuk jamban yg dbaling oleh org gila di soalan no.3...

January 26, 2012 at 5:12 AM comment-delete

nak try jawap tu no 9)
jawapan dia nenek tu mati kutu...hairan nape lah takdek kederaan lalu lalang

March 15, 2012 at 7:01 PM comment-delete

hehe..salah jugaklah...

March 16, 2012 at 3:00 PM comment-delete

nk try no.9 laa coz yg lain suma da dijawab.. err mak cik tu mati sbb tetiba ada kenderaan melintas... hmm

April 11, 2012 at 9:47 AM comment-delete

kalau jujurnya..
1-tak taw
2-tak taw la..tak kan kamus ada slh pulak kan..
3-xpernah dibuat 0rg tu..
4-huruf i dgn u kan..tp kalau i dgn u tu sama jantina mana leyh kawen jugak..kan.kan..
5-tak taw
6-xminat bola la
7-tak taw
8-tak taw
9-ajal dia dah sampai la kot
10-tak taw

tapi..kalau scr0ll jwpn atas ni..oh..tu ke jwpnnye..^^

May 28, 2012 at 1:50 AM comment-delete

No 9 sbb org yg naik naik kapal terbang tu baling magkuk jamban

February 25, 2014 at 4:13 AM comment-delete

Post a Comment